Aktuality Institut Studium Přihláška Technické
zabezpečení
Věda, spolupráce, Erasmus+ Kontakty
ART & DESIGN INSTITUT na Facebooku CZ EN


Profil absolventa

Profil absolventa je profilem umělce 21. století - celá koncepce výuky je koncipována moderně, s reflexí aktuální společenské situace, aniž by přitom byla potlačena umělecká licence každého individua. Škola přitom vytvoří možnost volby každému studentovi, zda se chce věnovat „profesionálnímu umění“, či zda zvolí některou z dalších možností uplatnění svého rozhledu a schopnosti přesahů svých kreativních vizí do každodenní praxe.

Absolventem bude kreativní umělec, který se však velmi dobře orientuje v oblasti kultury a trhu s uměním - a místo vstupu do řad nezaměstnaných, dokáže se svými díly oslovit potenciální klienty - cílenou součástí výuky proto bude propojení s trhem, work shopy, realizace vlastní studentské prodejní galerie, leasingu studentských uměleckých děl, aukce, etc. Z tohoto důvodu je také ve výuce kladen důraz na oblast kreativní ekonomiky a trendy kreativního průmyslu - stejně jako právo duševního vlastnictví, znalosti galerijnictví, sbírek, etc. – a z nich vyplývajících spojení v rámci - a napříč studiem - s vyústěním do praktického použití - art director, grafik, výtvarník, designer, galerista, reklamní fotograf, etc.

Každý student bude vedle první specializace povinně - dle svého zájmu a zaměření - vybírat z nabídky i druhý předmět, který s tím jeho koresponduje a zároveň mu rozšiřuje a) vědomosti, b) uplatnění. Např. student grafiky si může jako 2. předmět zvolit multimedia, kde se naučí pracovat s grafikou z pohledu IT možností - webdesignu, apod.

Uplatnění absolventa studijního oboru

Vícesložková profilace absolventa umožňuje svému nositeli schopnosti širokého a praktického uplatnění jak na domácím, tak mezinárodním pracovním trhu. V tom spočívá odlišnost absolventa ADI od jednooborově umělecky vyprofilovaných kolegů. Absolventi tak budou mít možnost nalézt uplatnění v:

  • kulturních a kreativních odvětvích institucí státní správy
  • reklamních a marketingových agenturách
  • grafických, designových a fotografických studiích
  • webdesignerských firmách
  • návrhářských studiích
  • firemních marketingových a PR odděleních
  • vydavatelských centrech a sdělovacích prostředcích, TV a filmu
  • e-businessu
  • developerských firmách
  • galerijnictví a muzejnictví
  • uměleckých agenturách etc.

Zpět